Week 3 - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Michelle - WaarBenJij.nu Week 3 - Reisverslag uit Conakry, Guinea van Michelle - WaarBenJij.nu

Week 3

Blijf op de hoogte en volg Michelle

28 Oktober 2012 | Guinea, Conakry

Deze week stond vooral in het thema van breuken en lipomen. Wat ook betekend spinale anesthesie oefenen!! Yeah!! Zaterdag is een nieuwe anesthesiste gearriveerd. Jill uit Canada, en ze heeft me dinsdag (maandag was er niets te doen) meteen een spinaal laten uitvoeren. (Terwijl zij naast me stond met de steriele handschoenen aan natuurlijk om mij te helpen). Het was echt supercool! Hahaha! En het lukte ook nog! En na ons programma zijn we 's avonds na de afdeling geweest om de patiënten van dinsdag te screenen en uit te leggen wat een spinale anesthesie inhoud. Vooral de uitleg over het positioneren van de patiënten is hier van groot belang. Je moet de positie echt voordoen zodat ze begrijpen wat er van hun verwacht wordt. Heel erg leuk om te doen!
Na onze screeningsronde zijn we naar een speciale lezing geweest over het hebben van hiv/aids in Afrika. Een Afrikaanse man heeft hierover een speciale documentaire over gemaakt, waarbij hij voor een maand is gaan werken in een ziekenhuis waar 60-70% van de mensen hiv positief is of al Aids heeft. In dat ziekenhuis is ook een kinderafdeling en dat is echt afschuwelijk om te zien. In de film zie je een dokter een kind van 8 nakijken dat net overleden is terwijl de moeder helemaal alleen buiten haar hart uit aan het huilen is.... Haar naaste familie heeft haar uitgestoten en ze zal haar zoontje alleen naar huis moeten dragen en daar begraven... De documentaire maker kan het dan niet meer aanzien en besluit haar te helpen door haar een deken te geven voor haar zoon en haar met een auto naar huis te brengen..
Nou toen had ik het wel weer gehad voor de avond...
-
Dinsdag hebben we om en om de patiënten gedaan. Dus weer een spinaal mogen doen! En van Jill mocht ik tijdens onze laatste patiënt alvast gaan zwemmen...hahaha! Zeiden ze dat in remunj ook maar es!
Rond een uur of 5 's middags vertrekt hier altijd wel een groepje om te gaan rennen. Dus gisteren me alvast omgekleed, om te checken of er nog iemand ging.... Natuurlijk gaat der dan niemand....nou ja dan niet...hahaha! Dan maar alvast gaan eten.... Een van de meiden bij ons op de OK is van North Carolina (VS) en ik was haar aan het vertellen over m'n mislukte renpoging, vertelde ze dat ze nooit een renpartner kon vinden. Ze wilde vanavond wel met mij gaan, zolang ik maar niet té hard rende (nou....no problem there!). Dus toen zijn we rond een uur of 6 gaan rennen. En na 45 minuten kwamen we eindelijk weer bij het schip aan.... Pffff! Gelukkig renden we allebei precies hetzelfde tempo dus dat was perfect!
-
De rest van de week ging eigenlijk supersnel voorbij. Donderdag en vrijdag heb ik nog de spinale anesthesie geoefend, waarbij ik op vrijdag een patiënt helemaal zelfstandig in 1x heb geprikt en goed zat. Iedereen begon te juichen! Heel leuk! Verder valt het me wel op dat hier vooral gepensioneerde artsen komen opereren (met hier en daar een uitzondering). Zo heb ik deze week met twee chirurgen gewerkt die ongeveer een uur tot anderhalf uur over een liesbreuk doen......pfffff! en het leuke is ook nog dat we op een gegeven moment aan het wachten waren op een van de chirurgen om te beginnen met de volgende operatie.....bleek dat ie in slaap was gevallen op zn kamer....Whahahahaha! Hilarisch dit! habben we anderhalf uur stil gelegen...... niet normaal.... och ja, je moet je er hier maar bij neerleggen dat alles veel en veeel trager gaat anders wordt je helemaal gestoord! hahahah!

En zo staat het laatste weekend alweer voor de deur.... Gaat allemaal echt super super snel voorbij.
Dit weekend hebben we weer leuke plannen voor de boeg en komende week ga ik samen met Jill de plastische chirurgie doen, met de beroemde dr. Gary Parker.

-xxx-

  • 28 Oktober 2012 - 10:00

    Annemarie:

    Jullie laatste week alweer! Wat gaan de weken toch snel voorbij!
    Geniet nog een beetje van het weer want hier kan je gelijk je winterjas!

  • 28 Oktober 2012 - 10:59

    Bart Teeuwisse:

    Marloes en Michelle,

    Ik heb genoten van jullie verhalen en ervaringen. Dit is iets wat je voor je leven meeneemt. Jammer dat ik niet meer van deze onschatbare ervaringen van jullie gebruik kan maken. Ik had jullie graag die spinalen willen laten doen (onder toezicht wel hoor).
    Ik begrijp dat jullie tijd er bijna opzit daar? Ik ga nu zelf voor een aantal weken weg, maar hoop na terugkeer de rest te kunnen lezen/horen.
    Misschien moeten jullie eerst op de Veluwe/Spakenburg oid. gaan afkicken?

    Groetjes en nog veel, vooral, plezier.

  • 28 Oktober 2012 - 21:15

    Yolke:

    Wauw, al weer mogen oefenene met spinaal anesthesie! Als je terug komt ben je alround! Zellef doen, geweldig dat het daar mag!
    En je sporten wordt ook geactiveerd, gelukkig heb je een maatje gevonden! Zal wel lekker zweten zijn met de temperatuur daar.
    Je hebt het over gepensioneerde artsen, is dat een HINT!?
    Jullie laatste week staat er aan te komen, is snel gegaan!
    Denk er maar eens over om bij te boeken, hier is het WINTERTIJD! Het vriest, smorgens is alles wit, echt koud hoor!
    Werk ze komende week!
    Groetjesssssssssssssssssssssssss

  • 30 Oktober 2012 - 22:12

    Leon Feller:

    Hey zuster Mercy

    Ik zie het al kinderen liggen je wel, spelletjes doen en kiekjes maken.
    Aan de foto`s te zien heb je het wel naar je zin, de verhalen liegen er niet om.
    Je lacht zelfs als je schrijft.
    Geniet er nog van en tot volgende week.

    groetjes Leon

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guinea, Conakry

Michelle

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 401
Totaal aantal bezoekers 39762

Voorgaande reizen:

06 Oktober 2012 - 03 November 2012

Michelle op de Africa Mercy

Landen bezocht: